Ο δήμαρχος της περιοχής δεν συμμετέχει στο Δ.Σ. της εταιρείας που θα διαχειρίζεται το αεροδρόμιο ● Αθετούν τις υποσχέσεις τους πολιτεία και ανάδοχος εταιρεία ● Οργή από την τοπική αυτοδιοίκηση και τους βουλευτές της αντιπολίτευσης.

Ακόμα ένα επεισόδιο προστίθεται στο σίριαλ του πολυδιαφημισμένου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου, αποκαλύπτοντας τον ρόλο… θεατή που επιφυλάσσεται για την τοπική κοινωνία. Πριν από λίγες ημέρες ορίστηκε το 9μελές Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας Διαχείρισης του υπό κατασκευή αερολιμένα, το οποίο όμως δεν περιλαμβάνει, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί, εκπροσώπηση του τοπικού Δήμου Μινώα Πεδιάδας.

Η δέσμευση για συμμετοχή του δήμου στο Δ.Σ. της εταιρείας είχε αναληφθεί από τον πρώην υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη κατά την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης τον Φεβρουάριο του 2019. Και τότε βέβαια, από την τοπική κοινωνία είχε θεωρηθεί «πυροτέχνημα», καθώς ο συγκεκριμένος όρος ήταν μόνο στην ανακοίνωση του υπουργού και όχι στους όρους της σύμβασης.

Πολύ περισσότερο, στη σύμβαση αναφερόταν (παρ. 9.8.2) πως «κάθε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου υποχρεούται, λαμβανομένου υπόψη του σκοπού της Εταιρείας και του δημοσίου συμφέροντος, να ενεργεί πάντοτε με βάση αποκλειστικά το συμφέρον της Εταιρείας και για την προώθηση των εργασιών της, και τούτο ανεξαρτήτως των συμφερόντων του Μετόχου ή οποιουδήποτε Κοινού Μετόχου που τον πρότεινε».

Συνεπώς ακόμα και αν συμμετείχε ο δήμαρχος στο Δ.Σ., θα έπρεπε να λαμβάνει αποφάσεις προς όφελος της εταιρείας και όχι των δημοτών του, γεγονός που από εκείνη την εποχή έχει καταγγείλει η Πρωτοβουλία Πολιτών της Πεδιάδας, η οποία αντιστέκεται επί χρόνια στην καταστροφή της περιοχής.

Ασυνέπεια

Σήμερα πάντως, ακόμα και αυτή η… «κουτσουρεμένη» συμμετοχή του δήμου κόβεται, προφανώς για να αποφευχθούν τυχόν κακοτοπιές. Σύμφωνα με πληροφορίες, ρόλο φαίνεται να έπαιξε και η αλλαγή στη δημοτική αρχή του Δήμου Μινώα Πεδιάδος, καθώς η υπόσχεση για συμμετοχή στο Δ.Σ. είχε δοθεί επί δημαρχίας του Ζαχαρία Καλογεράκη, ο οποίος ήταν αναφανδόν υπέρ του έργου αγνοώντας τις τοπικές αντιδράσεις.

Ο ίδιος ωστόσο έχασε στις εκλογές και ο διάδοχός του Μανώλης Φραγκάκης, αν και δεν είναι κατά του έργου, ωστόσο έχει θέσει πιο επιτακτικά τα ζητήματα των επιπτώσεων στην περιοχή, πιεζόμενος και από την κοινή γνώμη. Με αυτά τα δεδομένα και εφόσον η υπόσχεση Σπίρτζη δεν είχε περάσει στη Σύμβαση Παραχώρησης, η ex officio συμμετοχή του εκάστοτε δημάρχου Μινώα Πεδιάδας κόπηκε… μεγαλειωδώς.

Η αποπομπή του δήμου φαίνεται να έχει την έγκριση της παρούσας κυβέρνησης προς την οποία διαμαρτύρονται με επιστολές τους τόσο ο νυν όσο και ο πρώην δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας, ενώ το θέμα φέρνουν στη Βουλή με επείγουσα αναφορά τους οι τρεις βουλευτές Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ, ζητώντας απαντήσεις από τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή.

Εντύπωση προκαλεί στην επιστολή του δημάρχου Μανώλη Φραγκάκη η αναφορά στον εκπρόσωπο της κατασκευάστριας εταιρείας, ο οποίος είχε συνυπογράψει τη Σύμβαση Παραχώρησης με τον κ. Σπίρτζη και είχε συμφωνήσει με τη συμμετοχή του δήμου στο Δ.Σ. της εταιρείας. Αν και ο δήμαρχος δεν τον κατονομάζει, πρόκειται για τον Μιχάλη Γουρζή, αντιπρόεδρο της ΤΕΡΝΑ, αλλά και πεθερό του υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη, ο οποίος σήμερα αθετεί τον λόγο τους προς τους δημότες της περιοχής.

Αναδημοσίευση από την Εφημερίδα των Συντακτών (06 Αυγ. 2020) 

Πετάνε τον δήμο έξω από το αεροδρόμιο Καστελλίου
30+1 λόγοι κατά του αεροδρομίου στο Καστέλλι

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αρέσει σε %d bloggers: