Τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με τους κινδύνους που μπορεί να κρύβει η έντονη σεισμική δραστηριότητα στην περιοχή όπου κατασκευάζεται το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι Πεδιάδας, κρούει για μία ακόμη φορά ο καθηγητής σεισμολογίας, διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Αθηνών Άκης Τσελέντης.

Σε ανάρτησή του στο διαδίκτυο, τονίζει ότι ναι μεν οι εργασίες κατασκευής του νέου αερολιμένα δεν ευθύνονται επ’ ουδενί για τη σεισμικότητα, ωστόσο η σεισμικότητα των τελευταίων ωρών με διάφορους σεισμούς που είχαν επίκεντρο πολύ κοντά στον χώρο κατασκευής, πρέπει να προβληματίσει.

Όπως υποστηρίζει, είθισται να μην κατασκευάζονται αεροδρόμια τόσο κοντά σε ενεργά ρήγματα, κι αν αυτό γίνει θα πρέπει να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα, ενώ θέτει ζήτημα και για τα απόβλητα. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, «αν ξεκινήσουν μετά τη κατασκευή να ρίχνουν τα απόβλητα του αεροδρομίου στο καρστικό υπέδαφος κοντά στο ρήγμα, εκτός από τη μόλυνση του υδροφόρου της ευρύτερης περιοχής που θα προκληθεί καθιστώντας άχρηστες τις υπάρχουσες υδρογρωτρήσεις είναι 100% σίγουρο οτι θα ενεργοποιηθούν τα ρήγματα λόγω «λίπανσης» των διεπιφανειών τους».

Η σεισμικότητα των τελευταίων ωρών στο Αρκαλοχώρι. Πόσο κοντά στο υπό κατασκευή αεροδρόμιο είναι.

Με απλά λόγια ο καθηγητής υποστηρίζει ότι θα προκληθεί σημαντική ελάττωση του συντελεστή τριβής ολίσθησης μεταξύ των δυο επιφανειών των πολλών ρηγμάτων τα οποία προκαλούν τους τελευταίους σεισμούς που παρατηρούμε, άρα σημαντική αύξηση της σεισμικής δραστηριότητας. Μάλιστα, παραθέτει και ένα διάγραμμα από πρόσφατη διεθνή επιστημονική εργασία τα αποτελέσματα της οποίας επαληθεύθηκαν και πειραματικά.

«Συνεχίζετε να κωφεύετε λοιπόν κκ μηχανικοί και ιθύνοντες της κατασκευάστριας εταιρείας και μερικοί κατέχοντες δημόσια αξιώματα αλλά και όλοι εσείς που αποσκοπείτε στο κέρδος εκμεταλλευόμενοι την αξιοποίηση των χώρων του «παλιού» αεροδρομίου που κακώς καταργήσατε (με ότι αυτό σημαίνει για το Ηράκλειο). Ελπίζω όποτε απαιτηθεί να αναλάβετε τις ευθύνες που σας αναλογούν. Άλλωστε δεν μπορείτε να ισχυριστείτε οτι δεν το γνωρίζατε. Τόσο εγώ όσο και ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ Καθηγ. Λέκκας τα φωνάζουμε πολύ καιρό τώρα», αναφέρει ο καθηγητής.

Τέλος, επιτίθεται σε τοπικά μέσα ενημέρωσης και δημοσιογράφους οι οποίοι λειτουργούν ως «παπαγαλάκια» και προβάλουν δελτία Τύπου, αγνοώντας συστηματικά, όπως υπογραμμίζει, «αυτούς που ο αντικειμενικός επιστημονικός λόγος τους ενοχλεί».

Υπενθυμίζεται ότι και ο πρόεδρος του Οργανισμού Αντισεισμικής Προστασίας, καθηγητής Ευθύμιος Λέκκας υποστήριξε πως στη μελέτη του έργου δεν υπήρχε καμία πρόβλεψη για σεισμό στην ξηρά ενώ ακόμα και μετά τις χιλιάδες δονήσεις πριν και μετά τον καταστροφικό σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου, το θέμα αντιμετωπίζεται με μπαλώματα και όχι με επαρκείς μελέτες. Ο κ. Λέκκας είχε υποστηρίξει πως οι αντισεισμικοί συντελεστές του αεροδρομίου (όπως αναφέρονται και στην αιτιολογική έκθεση για το έργο) καθορίστηκαν με πρόβλεψη μόνο για σεισμό από τη θάλασσα. «Μέσα στην έκθεση γράφει ότι ο σεισμός στην Κρήτη δεν υπάρχει. Έτσι κατασκευάζεται το αεροδρόμιο», είπε χαρακτηριστικά ο καθηγητής.

Αναδημοσίευση από την Εφημερίδα των Συντακτών

Νέες προειδοποιήσεις του Α. Τσελέντη για το αεροδρόμιο Καστελλίου
30+1 λόγοι κατά του αεροδρομίου στο Καστέλλι
Αρέσει σε %d bloggers: