Τη διαχρονική αντίθεση του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος στην μεταφορά του αεροδρομίου από το Ηράκλειο στο Καστέλλι επιβεβαιώνει ο πρόεδρος του παραρτήματος Κρήτης του ΓΕΩΤΕΕ Αλέξανδρος Στεφανάκης.
Ασύμβατο το αεροδρόμιο με τον περιφερειακό σχεδιασμό για τον αγροδιατροφικό τομέα.
Ο κ. Στεφανάκης τονίζει πως η περιοχή που επελέγη για την εγκατάσταση του αεροδρομίου αποτελεί γη υψηλής παραγωγικότητας ενώ τονίζει πως οι επιπτώσεις θα είναι τεράστιες όχι μόνο λόγω της εκρίζωσης των ελαιώνων αλλά και στην ευρύτερη περιοχή λόγω των καυσαερίων.
«Φαντάζεστε να μας μετρήσουν αύριο ένα λάδι, που είναι εξαγώγιμο προϊόν, με βαρέα μέταλλα;» αναρωτιέται ο ίδιος και υπενθυμίζει πως ήδη υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός ψηφισμένος από το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης για την ανάπτυξη του αγροτοδιατροφικού τομέα με στόχο την παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας .«Η εγκατάσταση του αεροδρομίου, μιας επί της ουσίας βιομηχανικής εγκατάστασης, σε μια τόσο εύφορη περιοχή του νησιού, δεν συνάδει με τον σχεδιασμό αυτό» αναφέρει ο ίδιος.
Καταστρέφεται γη υψηλής παραγωγικότητας στο Καστέλλι
Σε ό,τι αφορά την σχεδιαζόμενη απόρριψη βιομηχανικών αποβλήτων στον υπόγειο υδροφορέα της περιοχής (όπως προβλέπει ρητά η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου) ο πρόεδρος του ΓΕΩΤΕΕ Κρήτης τονίζει πως αποτελεί καταστροφική και επικίνδυνη επιλογή καθώς επικίνδυνα στοιχεία θα περνούν στην τροφική αλυσίδα επηρεάζοντας τα φυτά, τα ζώα και τελικά τον άνθρωπο.
Ο κ. Στεφανάκης τονίζει πως δεν πρέπει οι νέες γενιές να ξανακάνουν το ίδιο λάθος επιτρέποντας σε έναν τομέα της οικονομίας (π.χ. τουρισμός) να εξαφανίσει έναν άλλο (π.χ. τον γεωργικό). Δημιουργήθηκαν τεράστια προβλήματα από την μη ισόρροπη ανάπτυξη στην Κρήτη και δεν πρέπει να επαναλάβουμε τις λανθασμένες επιλογές μας, λέει ο κ. Στεφανάκης.
Παραγωγή: Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας.
————————
Η Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας συνεχίζει τις συνεντεύξεις από εκπροσώπους τοπικών και κεντρικών φορέων της Οικονομίας, του Τουρισμού, των Μεταφορών, των Κατασκευών, της Αυτοδιοίκησης κλπ σε σχέση με το σχεδιαζόμενο έργο του νέου αεροδρομίου. Ανοίγουμε έναν μεγάλο διάλογο, που δεν έγινε ποτέ μέχρι σήμερα σε βάθος και με όλα τα στοιχεία διαθέσιμα, για τις πραγματικές οικονομικές, περιβαλλοντικές και κοινωνικές συνέπειες του εν λόγω έργου.